Busy day.

God Dag på er !
Nu är jag hemkommen från skolan och min mage skriiiiiiiiker efter mat, så ska käka sedan en hel del läxor och så måste jag sälja kakor, ni vet dem där för 50kr, typ "Mormors goda flan" osv.. :) Men vad gör man inte för en tråkig friluftsvecka med klassen hösten -10 ? ;)
När jag var liten sålde jag nästan ALLTID majblommor och fort,fort,fort var de slut ! Det var riktigt kul då, vi stog vid ICa jag och några från skåreskolan och Kes var också med de första åren. Det var som en tävling, så fort bilar bara svängde in på parkeringen så kasta vi oss fram till synfällt, de flesta köpte och skratta åt oss ,så ivriga som vi var, men det fanns ju tyvärr ( ;) ) en del som missgillade det, dom sa det oftast då eller "straffade" oss genom att inte köpa. Det var nog bland de roligaste "Säljnings-tiderna" genom tiderna det ! :D Man stog där i 3-5 timmar och prata sålde och skratta ! :D Men nu när vi ska gå runt och sälja kak-boxar för 50:-SPÄNN ! Är det tyvärr inte lika många som vill köpa, man stöttar bara en klass inte barn som aldrig får åka på semester ställen pga föräldrar som majblomman t ex. Mja kanske det slutar med att jag köpar alla boxar själv ? 50x10 = 500 kr, nej säger plånboken, men en box ska jag nog få med mig iaf ! ;)
Men nu VRÅLAR min mage så puss på er !♥



:) Noris♥

Kommer vara lite upptagen som ni förstår, men hoppas på bloggande senare ! ;)

Ciao!♥

Kommentarer

Kommentera här - Välj dina ord väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Glöm inte skriva in din bloggadress!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0