Hur tänker dom?

På min skola är det mycket drama enligt mig då. Det är det väl på alla högstadieskoler egentligen. Men iaf så förstår jag inte syftet med att röka i smyg, när du senare som äldre får gula tänder och rynkig hy och dessutom ökar chansen till hudcancer. Och det där med att bara dricka för att vara cool, och bli "Full" (14åringar klarar inte det, dom bara låtsas ; ) Dricka bara för att göra det? Vad är vitsen med det? Visst ok, man kan dricka om man tycker det är gott, men drick mindre än med måtta om du så måste! Det är inte bra. Vad är vitsen med att bli full om du vill kommma ihåg ngt ?
Om du vet att du inte tål så mycket alkohol, drick inte mycket då, smutta hela kvällen ist.
Jag ska aldrig röka, aldrig snusa(som förövrigt verkar vara trendigt här) om jag ska dricka en kväll med vänner för att ha trevligt ska det inte vara mkt och jag ska bara dricka om jag tycker det är gott.
Sen all gruppering, den är allt för överdriven här. Så jobbigt, varför måste man se snett på dem som kommer och går i korridoren? Varför inte le och kanske se lite snäll ut?

- Så jag undrar hur tänker dessa folk som jag beskriver som "dumihövvetfolk" ? Hur,Hur,Hur, hjälp mig förstå!`? För jag fattar inte.?










Och vad med alla dessa toffsar, som de som kallar sig Pj's har på sig?




(Pj= Partille Johnny)

Kommentarer

Kommentera här - Välj dina ord väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Glöm inte skriva in din bloggadress!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0