Respekt, men rasism.?

Ja, rasism är det ämnet jag vill prata om nu!
Jag är så sjukt trött på folk här, och andra ställen såklart, men här i en storstad märks rasismen så oerhört mkt mer än i Karlstad.
Till och med en del av mina vänner säger typ såhär: " Vi har för mkt innvandrare och dom är juh bara kriminella"osv.
Men dom förstår juh inte att: Både Sverige och Norge skulle inte klara sig utan innvandrare, och det är mycket mera norska och svenska kriminella än såkallade "innvandrar-kriminella".
Sen var det juh val igår här i Norge. Vi har såklart pratat endel om det och då säger en del såhär: "A, min mamma ska rösta på FRP, för hon vill inte ha mera innvandrare" "Min pappa hatar alla innvandrare" och massa sådant.
Då tänker jag: Vi har faktiskt folk från andra länder i klassen som hör detta här och jag är en av dem!?
Folk pratar om innvandrare erl folk med utländsk bakgrund som om dom vore dumma!?
Själv är jag otroligt stolt över mina persiska och svenska rötter^^ Det är väldigt kul att dela med sig och lära av nya kulturer tycker jag:)
Men jag blir så ledsen när folk ser ner på alla med utländsk bakgrund, vi är också människor, vi har också känslor!♥

- Hur ser ni på saken??

Kommentarer

Kommentera här - Välj dina ord väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Glöm inte skriva in din bloggadress!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0