Från Mor till Dotter. Från dotter till blogg :)

Jag är en elev. Just nu en ny elev på en ny skola, i en ny klass för mig, en C klass. Jag har aldrig gått i C , bara A & B.
Det är sista året och inte bara för mig, för många tusen andra i min ålder också, det är nu jag MÅSTE ge järnet, pressa, plugga. Sverige har ändå ganska lätt högstadie om man jämför med andra länder, som t ex. Norge vi har heldags 3 prov(nämt i Norge vs Sverige, kategorien) varje jul och vår från och med sjuan till nian.
Avis på mina svenska vänner , JO en del ;) MEn Norge har också en fördel, man är GARANTERAD plats på gymnasium av de 3 alternativen man söker in på. Så är det tyvärr inte i sverige, vilket leder till att ungdommar som inte kommer in, kan ha det tråkigt för att säga det milt. I Norge måste man varje år söka på nytt till gymnasiumet från och med första ring, då kan man också söka på andra injer osv. Bra, men också en del dåligt.

Det jag egentligen ville säga med detta inlägget var: Låt dig inspireras att plugga.
Jag är absolut ingen pluggis, har aldrig gillat läxor förutom i sexårsgruppen och 1-3-an förstås ;)
Men ibland får jag ryck, det var speciellt när Kenza pluggade de sista månaderna. Jag blev inspirerad helt enkelt, på sin blogg skrev hon hela tiden om att hon skulle plugga, då kom jag på mina läxor, jag gjorde det mysigt för mig, lite te/kakao , asså MYS TILL DET MED PLUGGET. Främst av allt, stäng av tv, ta bort mobil och DATOR OCH BLOGGAR, ha på musik om det är så DU jobbar bra. Tänk att du är en advokat student(eller ngt annat man tjänar bra på) och tänk, "SNART, SNART,SNART så  har jag pengar, jag bara måste plugga lite till för jag är en student som ska bli rik och resa". heheh, det funkar om man alltså tänker frammåt. Gör också inte som jag gjort i många fall, att spara plugget, få bort det så FORT SOM MÖJLIGT.

Detta skriver jag inte bara till er, utan också som en reminder till mig själv. Vi behöver alla en reminder då och då, denna kommer jag nog behöva hela detta skolåret, jag ska komma in på det jag vill, för jag ska plugga arslet av mig och göra allt så fort som möjligt så jag kan gå ut och roa mig när jag vill :D


Planering, kan vara en bra nyckel.


Förlåt om jag tjablar ;)



Pollen och jag ska också göra framsteg!(förhoppningsvis);)

Kort och gott tänk vad du vill :D



Ciao!♥

Kommentarer

Kommentera här - Välj dina ord väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Glöm inte skriva in din bloggadress!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0