Alla kan om dom vill.

Jag tycker det är väldigt mycket vikthets hit&dit och att man ska få äta vad man vill osv..
Min åsikt är att det är klart man får se ut som man vill så länge man själv trivs, men man ska inte utsätta kroppen för mycket risker. Kroppen är en gåva, kroppen är egentligen helt fantastisk.
Ta hand om dig själv, ät sunt och motionera så mycket just du känner för. Unna dig på helgerna eller iaf en fast dag i veckan.

Jag har börjat med en ny rutin, jag äter havregrynsgröt(ja, den enormt grova gröten) varje morgon, lite mjölk och hemmagjord nästintill osockrad sylt. Dock var det ett undantag idag, vi hade nämligen ingen mjölk... Så då fick det bli bröd, bröd tycker jag är OK att käka på morgonen sålänge det är hyfsat grovt, för man ska ändå stå sig ett tag på frukosten. Det ska iaf vi här i Norge då vi inte får mat i skolan. Det är en klishce, men ack så viktig, FRUKOSTEN ÄR DET VIKTIGASTE målet om dagen. Det är din start på dagen, gör den till något bra.

Många tror att det är bra att dricka mjölk hela tiden, det är ju bra för skelletett. Det är ju bra för växande barn/unga osv, MEN människan är det enda "djuret" som dricker mjölk efter "baby-tiden". Det är helt naturligt att folk blir laktosinntoleranta och faktiskt inte konstigt alls. Mjölk är heller inte bra för psyket iaf inte om du dricker en 5 glas om dagen. Men vart ska vi få kalciumet ifrån då?(det som gör gott för skeletett.) JO i flera gröna grönsaker osv finns det mycket kalcium att hämta!

Såg ni förresten nutellan på bilden med våfflorna ? Efter den bilden togs så läste vi innehållet/ingridienser, vad tror ni att det innehåller?
Jo, såklart en massa TRANSFETTER.
Transfetter är något kroppen inte klarar att bryta ner och därför inte alls bra för kroppen.

Läsk, här har jag själv varit många gånger. I helgen drack jag läsk för första gången i år typ. Jag slutade med det och om man håller ut en månad och väljer vatten ist så tycker man INTE att det är gott längre sen. PROVA !

Men som sagt, bli inte anorektiker eller nåt sånt skit. Men ta hand om din kropp och lär dig leva med den, men kom ihåg att det är en stark men skör gåva, som är ditt ansvar.








Jag var bara tvungen att skriva detta, ahaha :)

Ciao!



Kommentarer

Kommentera här - Välj dina ord väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Glöm inte skriva in din bloggadress!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0