Att stötta någonting

Kära vänner, det är viktigt att stötta saker och ting här i livet, t ex forskning!
Det är just det jag vill få fram idag, att stötta forskningar genom att skänka pengar, köpa en pince eller andra sätt. Det är något otroligt fint att göra tycker jag.

Visste ni t ex att all forskning (fast inte sedan ett par år tbx om jag minns rätt) på hjärt & kjälsjukdommar forskas BARA på män!? Helt galet ju? Vi ju ganska lika kroppar inuti, MEN inte när det gäller hjärtats funktion osv(inte helt insatt i det, men vet iaf faktumet typ). Männ får ont i bröstet när hjärtat säger ifrån, kvinnor får smärtor i magen och detta är ganska ny vetenskap!(alltså det med kvinnornas del).

Sedan har vi ju bröstcancer, otäckt men tyvärr många som drabbas. Om ni vet fler saker man kan stötta innom forskning kan ni skriva det, så gör jag ett inlägg om det också. Det är viktigt att vi uppmärksammar det!

Tipsa gärna om andra bra saker som går att stötta!



(En knasig bild där jag provar att ha glasögon) Rosabandet stöttande!


Woman in red pincen. Lite nyare, men shit vad stilig och pluss att man stöttar något så bra! Man stöttar forskning på kvinnohjärtat med denna!

Ciao!♥

Kommentarer

Kommentera här - Välj dina ord väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Glöm inte skriva in din bloggadress!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0